כיצד מאבחנים פטרייה בבטן

פטריה בבטן קרויה גם קנדידה. מדובר למעשה על פטריה אשר חיה בגוף של כל אדם בשקט ושלווה, אך מספיקים כמה שינויים קטנים כדי שהיא תפרוץ ותהפוך את חייו של האדם לבלתי נעימים, בלשון המעטה. במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות פטרייה במעיים, כיצד תדעו שאתם סובלים ממנה, למה היא מתפרצת במעיים ומה עליכם לעשות במצב זה.

מהי פטרייה בבטן?

אם אתם סובלים מסימפטומים כגון: תשישות, תשוקה עזה למתוקים, כאבי ראש תכופים, כאבי מפרקים, נפיחויות, גזים, שלשולים, בעיות עיכול, מערכת חיסון חלשה, בעיות זיכרון, בעיות עור, חרדה או דכדוך, דלקות חוזרות בנרתיק ולא פעם גם ריח רע מהפה, ייתכן מאוד שאתם סובלים מפטרייה במעיים הקרויה גם קנדידה. בגוף שלנו קיימים מינים שונים של קנדידה כאשר הנפוץ שבהם הוא קנדידה אלביקנס, כאשר יש פגיעה במערכת החיסון ובפלורת החיידקים הידידותיים במעיים, הקנדידה מתחילה להתרבות ולהתפשט. כאשר הקנדידה לא מטופלת והיא ממשיכה לצמוח היא עלולה לחדור לזרם הדם ולנוע לאיברים אחרים בגוף לרבות דרכי השתן, המפרקים, האוזניים, הציפורניים והנרתיק.

חשוב להבין כי חיידקים טובים במעיים בשיתוף פעולה עם מערכת החיסון לרוב שומרים מפני פטריית קנדידה שהיא פטריית שמר שחיה באופן קבוע בגוף, בפה, במערכת העיכול, על העור ובנרתיק, תישאר ברמות נמוכות, אולם, החדשות הפחות טובות הן שכאשר יש פגיעה באיזון החיידקי בגוף או כאשר מערכת החיסון נחלשת, הקנדידה הופכת לבעיה. יש כמה גורמי סיכון המעודדים את צמיחת הקנדידה רבות שימוש באנטיביוטיקה, שימוש בגלולות למניעת הריון, תזונה עתירת סוכר, פחמימות ואלכוהול, סטרס ועוד.

כיצד מאבחנים פטרייה בבטן?

בכדי לאבחן פטרייה בבטן, מבחינת הרפואה הקונבנציונלית יש צורך פשוט לבצע בדיקה ייעודית או בדיקת דם ייחודית. בהתאם לרפואה המערבית, ניתן לזהות תסמינים שונים שיכולים להעיד על הימצאותה של הפטרייה כגון: מצוקה מתמשכת במעיים יכולה להעיד על הפטרייה, גיהוקים, נפיחות מתמשכת, עצירות, התכווצויות בבטן, שלשולים וכן תסמונת המעי הרגיש יכולים להיגרם כתוצאה מהיעדר חיידקים ידידותיים במערכת העיכול. כאשר פטריית הקנדידה מתפשטת במעיים החיידקים הידידותיים נחלשים ולא מצליחים להדוף את הזיהום לבד. לא מעט אנשים יחוו הקלה משמעותית בתסמינים הללו לאחר טיפול יעיל בפטרייה.

אחד התסמינים של הפטרייה המדוברת הוא עייפות כרונית שהיא עייפות או תשישות קבועה בלי קשר למספר השעות שישנים. מדובר על מצב המאופיין בעייפות מתמשכת לפחות חצי שנה כאשר לא פעם היא מלווה בתסמינים נוספים לרבות כאבי ראש, כאבי מפרקים, קשיים בזיכרון ובריכוז וכאבי גרון.

הטיפול בפטריית קנדידה בבטן הוא משולב ולא פעם הוא כולל טיפול תרופתי, תזונה ייעודית למצבי הימצאות קנדידה ופרוביוטיקה מתאימה במינון המתאים.

הרפואה המערבית מציעה רשימה של מזונות ותוספי תזונה שנמצאו יעילים לטיפול בפטרייה זאת. בין היתר ניתן למצוא צריכת שום אשר ידוע כבעל תכונות אנטי פטרייתיות, שמן קוקוס אשר מכיל חומצת שמם שיש לה תכונות אנטי ויראליות ואנטי פטרייתיות, כורכומין אשר מחקרים מראים כי הוא יכול להרוג את שמרי הקנדידה, שמן אורגנו אשר ידוע כיעיל כחומר אנטי פטרייתי ועוד.

**המידע המובא לעיל הינו כללי בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות