עיצוב חצר מקורה בבית פרטי

כאשר מדובר על תהליך של עיצוב בתים פרטיים, הרי שכל בעל בית ישים דגש הן על עיצוב החלל הפנימי של הבית והן על עיצוב הגינה. לא מעט אנשים סוגרים את הגינה שלהם על מנת לאפשר לה להיות נוחה ונעימה לשהייה בכל עונה באשר היא. בחצר מקורה יהיה נעים לשבת גם כאשר בחוץ גשום וסוער בעונת החורף וגם כאשר השמש קופחת ומזג האוויר חם, לח ויבש שכן, מדובר על מתחם סגור. אם אתם תוהים כיצד לעצב את החצר המקורה בביתכם בצורה הטובה ביותר, כדאי שתקראו את המאמר הבא.

מה צריך לדעת על חצר מקורה?

בית עם גינה ללא ספק מהווה את החלום של כל משפחה ובמיוחד כאשר מדובר על גינה בעלת שטח נרחב אשר מאפשרת חלל ירוק ורענן בפתח של הבית לשם ישיבה בשעות הפנאי, משחק עם הילדים ועוד. אם יש מגבלה של מרחב ומקום בבית, ניתן להקים חצר פנימית או בשמה האחר: חצר מקורה. בעוד שחצר לא מקורה מצויה מתחת לכיפת השמיים, הרי שחצר מקורה היא חצר פנימית שלא מצויה תחת כיפת השמיים. היא קרויה גם פטיו.

פטיו הוא שם אשר ניתן עבור חצר פנימית של מבנה כלשהו, הגלגול המוקדם ביותר של הפטיו מזוהה עם הכובשים הערביים בספרד אשק הקימו בחלל הפנימי המוקף בדירות או בחדרים בעלי חלונות מועטים אשר פונים לרחוב, חצר פנימית פתוחה לשמיים. ניתן למצוא כיום לא מעט בתים שבהם יש חצר מקורה ואת החצר המדוברת ניתן לעצב בצורה מרשימה ומיוחדת ולאפשר לדיירי הבית ליהנות ממתחם שנעים לשהות בו בכל זמן.

כיצד מעצבים חצר מקורה?

חשוב מאוד לדעת כי בעידן המודרני, הקמת גינות בסגנון של פטיו הקרויות גם חצר מקורה, איננו דבר שמחייב שהגינה עצמה תהיה פתוחה לאוויר השמיים. כיום ניתן להקים פטיו לא רק מסביב לקומפלקס של דירות אלא גם המרפסת מוגבהת בצידו של הבית או אפילו בחצר שלמה ומרוצפת. הפטיו עצמו יכול להיות גם מקורה ולמעשה כאשר אומרים פטיו בעידן המודרני מתייחסים לסגנון של גינון שבו מחליפים את הדשא בריצוף ועל כן ישנו צורך רב יותר בשתילה של עצים וצמחים על מנת לשוות לגינה מראה פסטורלי וירוק.

כדי לעצב חצר מקורה בצורה הטובה ביותר, הדבר החשוב ביותר שיש לשמור עליו הוא התאמה מרבית בין האלמנטים השונים לרבות הצמחים והגודל שלהם, הצבעים של הגינה, התאורה בגינה וגודל החצר. תכנון חצר מעין זאת חייב להביא בחשבון אלמנטים הנוגעים לעיצוב ואסתטיקה מחד ומאידך, פרמטרים הנוגעים לאופן השימוש של חצר זאת. כאמור, צמחייה מהווה אלמנט חשוב מאוד שעתיד לייצר תחושה של מרחב על אף המוגבלות של החלל וכן ליצור אווירה צבעונית וחיונית בגינה עצמה. כמו כן, חשוב מאוד לשמור על תאורה לגן נכונה, התאמה של ריהוט גינה וכן להימנע מחסימה של האור שחודר לחצר המקורה על ידי שתילה של צמחים במרכז החצר ולא בסמוך למקום שממנו חודר האור.

מעבר לכך, כדאי מאוד להשקיע על רכישת ריהוט גן איכותי שיאפשר למקום להיות נוח ונעים, לרכוש אווירת תאורה טובה ונעימה לבחור בריצוף וחיפוי מתאימים לחצר זאת.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות