מה השלבים של איטום גגות?

איטום גגות דורש עבודת הכנה יסודית והקפדה על מספר שלבים חיוניים. במאמר הבא נציג את החומרים הרלוונטיים עבור סוג כזה של איטום ונבין כיצד עושים זאת נכון

עבודות איטום מונעות חדירה של מים ונוזלים דרך הגגות אל תוך המבנה. את עבודות האיטום מבצעים בשלב מוקדם של הבנייה, אך לאחר מכן חשוב לשלב אותן בפעולות התחזוקה הרגילות. שלבי האיטום תלויים בחומרים בהם משתמשים. אלו לדוגמא חומרי האיטום הרלוונטיים כמעט עבור כל סוגי הגגות:

  • יריעות ביטומניות
  • זפת
  • חומרי איטום אקריליים ופולימריים
  • חומרי איטום משחתיים ופוליאוריטנים
  • חומרי איטום ביטומניים
  • יריעות PVC, TPO או EPDM

המטרה העיקרית היא להתאים את חומרי האיטום לאופי הגג וכך להשיג תוצאות לטווח ארוך. התוצאות הן פונקציה של בחירת חומרים מאותה משפחה שייאחזו היטב זה על גבי זה, ויישום החומרים על גבי תשתית הגג ולא על גבי חומרי אטימה ישנים.

מה הקשר בין שכבת יסוד לבין איטום גגות?

שכבת היסוד היא אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך האיטום. שכבת היסוד קובעת את רמת החוזק והעמידות של חומרי האיטום, את ההגנה שהם מספקים מפני רטיבות וגם את השמירה על האיטום מפני נזקי מזג האוויר, הלחות והחשיפה הארוכה לשמש. כל חומרי האיטום מגיעים בליווי חומרי יסוד, המכונים גם פריימר או חומר בסיס. חומר היסוד אמור לקשר בין התשתית לבין חומר האיטום וכך לפתור בעיות היצמדות.

התשתית האידיאלית עבור יישום חומרי איטום היא הבטון. זהו חומר סופג המטמיע את חומרי האיטום ומשפר את רמת ההגנה. יחד עם זאת, קיימים סוגים שונים של שכבות איטום. רצוי להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי בחירת שכבת איטום ולשים לב לאופן בו הוא נצמד או מתחבר אל הגג.

הבדלים בין גגות חדשים וישנים

שלבי האיטום גם משתנים בין גגות חדשים וישנים. בגגות חדשים יש לשים לב בעיקר לשיפוע הגג, שיפועים מבטון, שיפועים מבטון קל ופני הבטון המיועד לאיטום. במידה ואף המים עשוי בטון, יש לרצף את היציקה בגוה של 70 ס"מ וכך למנוע הצטברות מים או נזקי נזילות. את ההעגלות עושים על גבי גג חדש מטיח משופר.

לעומת זאת, בגגות ישנים הדגש הוא על עבודות הכנה. אפשר לבצע איטום זמני של המרזבים כדי למנוע חדירת פסולת וסתימה, לאחר מכן לנקות את שיירי הסיד והצמחיה ולבסוף לנקות ולשחרר את הסתימות. עבודות הכנה על גגות ישנים כוללות גם התזת מים ובדיקת שיפועים, תיקון שיפועים ויישום תערובת צמנט ביחס הנכון. אפשר לבדוק היצמדות של הרולקות על ידי תיפוף ולחתוך את המקומות שאינם מודבקים. זו ההכנה שתאפשר יישום נכון של איטום גגות על גבי בתים ישנים, מפעלים, מחסנים או מוסדות ציבוריים.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות