מילות טקסט תפילת הדרך- הדרכה לחיים?

רבים מאתנו אומרים את תפילת הדרך לפני הנסיעה (תוכלו למצוא את הנוסח השלם באתר תפילת הדרך – כניסה לאתר). אנו מכירים את משמעות המילים לגבי הסכנות בדרכים. אולם, ניתן ממילות התפילה ללמוד כיצד לערוך מסע פנימי אל תוך עצמנו. במהלך המאמר, אנו נתקדם במסע הפנימי שלנו צעד אחר צעד. אחרי שנבין את מהות המסע, אנו נמחיש את המסע באמצעות דוגמא של מסע פנימי להגשמה העצמית שעוברים בעלי העסקים.

נתחיל להבין את המשמעות הפנימית של תפילת הדרך:

"יהי רצון מלפניך…"- זוהי תפילה שהמסע הפנימי שלנו יצליח.

אנו מתפללים שהמסע שלנו יצליח. "שתוליכנו לשלום, ותצעידנו לשלום".

השגת היעד: אנו מקווים להגיע אל היעד- זיהוי הערכים הפנימיים שלנו, התכונות והיכולות. הגעה אל הגשמה עצמית. "ותגיענו  למחוז חפצנו לחיים לשמחה ולשלום".

באיזה אופן מגיעים אל היעד? איך נגיע אל היעד? האם נגיע מתוך שמחה ועושר, או מתוך עייפות ועצבנות? מילות התפילה מדריכים אותנו כיצד להגיע אל היעד הסופי של הגשמה עצמית: "לחיים, לשמחה, ולשלום". "לחיים"- לא נשנה ונהפוך את חיינו. מטרת ההגשמה העצמית שלנו, היא להגיע לחיים טובים יותר. אך, לא משבשים את החיים במהלך הדרך. "לשמחה"- המהלך של המסע הפנימי צריך להיות מתוך שמחה. "ולשלום"- במהלך המסע הפנימי, אנו צריכים לחיות בשלום עם עצמנו ועם הסביבה.

מהן הסכנות והמכשולים בדרך? בכל מסע ארוך יש מכשולים וסכנות. במילות תפילת הדרך, מפורטות הסכנות שיהיו לנו בדרך:

"אויב"- אפשר לתת ל"אויב" 2 משמעויות: א. אנשים שאנו לא מסתדרים איתם. במהלך המסע, עלינו ללמוד כיצד להפוך את האויבים לחברים.

ב. תכונות רעות ושליליות שלנו. תכונות אלו עלולות להפריע לנו במהלך המסע, ועלינו לדעת להתמודד אתן, ולהמשיך בהצלחה.

"ואורב"- במהלך המסע הפנימי, יהיו לנו מכשולים וניסיונות שיארבו לנו בכל מידה. המסע ידרוש עבודת מידות גדולה כדי להתגבר על הניסיונות שיארבו לנו בדרך.

"וליסטים"- לפעמים יהיו אנשים שינסו בכל הכח לחבל בהצלחה שלנו. אותם אנשים ינסו להרגיז אותנו, ולפגוע בהגשמה העצמית שלנו בכל כוחם. עלינו לדעת להתמודד מולם.

מה ההבדל בין "ליסטים" לבין מכשולים האורבים לנו בדרך? "אורבים", הם אנשים שמפריעים לנו בדרך בלי כונה. "ליסטים", הם אנשים שיודעים על המסע הפנימי שלנו, ומנסים בכל הכח להפריע לנו בצורה מכוונת. כוונתם היא שלא נגיע ליד.

"וחיות רעות"- מהן "חיות רעות"? לפי שיטת צ'י גונג, ממשילים את החיות לתכונות בנפש. ישנם תכונות בנפש שתוקפות, ומקשות על תהליך שינוי.

"ופורענויות המתרגשות ובאות לעולם"- "פורענויות", אלו הן אירועים חיצוניים. לעיתים, יהיו אלו אסונות. לפי שיטת צ'י גונג, שינויי מזג האוויר מביאים שינויים במצב הרוח. עונות השנה משפיעות על תכונות בנפש. לכן, עונות החורף והסתיו  יכולות להביא למצב רוח רע שיקשה על המסע הפנימי.

מה תוצאות המסע הפנימי? כאשר מצליח המסע הפנימי, תהיינה לכך תוצאות טובות:

"ותשלח ברכה בכל מעשה ידנו"- נצליח בכל מעשינו.

"ותתנו לחן ולחסד ולרחמים בעינך ובעיני כל רואינו"- לאחר שנגיע לתיקון המידות ולהגשמה עצמית, הסביבה תאריך אותנו יותר.

כיצד מילות תפילת הדרך מתאימות למסע הגשמה עצמית בתחום צמיחת העסק?

אנו פרשנו את מילות תפילת הדרך כהנחיה כיצד להגשים את היכולות שלנו. כיצד ניתן להצליח בתחום העסקי? מילות התפילה נותנות לנו את ההדרכה:

"שתוליכנו לשלום"- על מנת שהעסק יצליח, צריך ללכת בדרך בטוחה וסלולה.

"ותדריכנו לשלום"- על מנת להצליח בתחום העסקי, יש לפעמים צורך בקבלת הדרכה.

"ותגיענו למחוז חפצנו לחיים לשמחה ולשלום"- כשהולכים בדרך בטוחה וסלולה, מגיעים לצמחיה כלכלית של העסק, שדרוג איכות החיים, ושמחה בלב.

מה הסכנות שיפריעו בדרך להצלחה עסקית?

הסכנות וההפרעות בדרך להצלחה העסקית, מפורטות במילות התפילה:

"אויב"- מתחרים שמנסים דווקא למשוך את הלקוחות אליהם.

"אורב"- שיטות המתחרים קשות. הם אורבים בכל פינה.

"ליסטים, וחיות רעות"- יש אנשים רעים שפועלים בניגוד לחוק. יש מתחרים אכזריים. יש לקוחות שלא משלמים.

"פורענויות המתרגשות לבוא לעולם"- לפעמים יש גורמים חיצוניים בלתי תלויים. אירועים לא צפויים המשבשים את העסק.

מה קורה כאשר הולכים בדרך עסקית סלולה, ומחזיקים מעמד בכל הניסיונות?

"ותשלח ברכה והצלחה בכל מעשה ידינו"- כל מה שנעשה נצליח. העסק יגדל ויפרח.

"ותתנו לחן ולחסד ולרחמים בעיניך ובעיני כל רואינו"- כאשר מצליחים בדרך העסקית, אנו נמצא חן בעיני כולם. נזכה לחן, לחסד ולכבוד.

מילות התפילה נותנים לנו הדרכה על הדרך והסכנות, והשכר הצפוי. לנו נשאר רק להתמיד ולהצליח.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות