עצות לבדיקת דירה חדשה

מזל טוב! רכשתם דירה חדשה מקבלן, זמן ההמתנה עומד להסתיים, עיצוב הבית כבר מוכן ועכשיו הגיע העת לקבלת המפתח לדירה החדשה.

לא משנה היכן רכשתם דירה בין אם זאת דירה חדשה בנתניה או בראשון לציון מה שחשוב הוא לערוך בדק בית כפי שצריך לפני קבלת הדירה וחתימה על הפרוטוקול של הקבלן כי אין לכם תלונות או ליקויים בדירה.

מעמד קבלת דירה חדשה מרגש מאוד ואנו להוטים להיכנס לדירה החדשה שרכשנו, לעיתים נוותר על בדיקת הדירה או נתעלם מליקויים קטנים שנראה בה. הדבר יכול לגרום בעתיד לבעיות גדולות. ולכן שניה לפני החוויה המדהימה של כניבסה לבית החדש, רצוי להיוועץ במומחים לליקויי בנייה אשר עורכים ביקורת מבנה

המומחים בודקים שהדירה החדשה שרכשתם עומדת בכל התקנים ותואמת את התחייבויות הקבלן והבטחותיו.

חשוב לדעת כי זכותכם בדירה חדשה לערוך בדק בית עד 7 שנים לאחר קבלת הדירה. יחד עם זאת ההמלצה היא לערוך זאת טרם הכניסה למבנה.

מה חשוב לבדוק טרם הכניסה לדירה חדשה ?

חשמל– בודקים כי את המפרט הטכני של מערכות החשמל והעמידה בתקנים המחייבים של מערכות אלו

אינסטלציה– בדיקה של מערכות האינסטלציה, התכנון שלהם ועמידתם בתקנים.

קירות– בעיקר בודקים בדירה חדשה אם אין רטיבות או נזילות. יכולים להיות סוג של סדקים בקירות של דירה חדשה עקב תזוזת המבנה. הדבר צריך להתקבע תוך 7 שנים מבנייתו.

ריצוף– בדיקת הריצוף בדירה החדשה כוללת בדיקה של איטום הריצוף כדי למנוע שקיעה או סדקים בעתיד.

גג– בדק בית בדירה החדשה חייב לכלול את הגג, גם אם המבנה הוא משותף. בדיקת הגג של הדירה החדשה כוללת אטימות, קולטי שמש, דודי שמש ועוד.

ישנם עוד פרמטרים רבים בבדק בית של דירה חדשה, לא את כולם פורטו בכתבה זו. המטרה היא להמחיש את החשיבות שבבדיקת דירה חדשה בכל אזור בארץ ומכל קבלן. הדבר יכול לחסוך לכם צרות ובעיות בעתיד ובעיקר נזקים שעלותם יכולה לעלות לכם בכסף רב, נוסף על זה שהשקעתם בדירה החדשה. אל תקלו ראש בבדיקה זו והשתדלו להיוועץ במומחה. נכון שעלויות דירה חדשה גבוהות ולעיתים קרובות התקציב לקראת קבלת הדירה אוזל, אך נעשו להשקיע עוד מעט כסף, שיכול לחסוך לכם סכומים גדולים הרבה יותר בעתיד ולגרום לכם ליהנות מדירה תקינה העומדת בכל התקנים וההתחייבויות של הקבלן. בהצלחה.

 הקליקו לקבלת עוד מידע על דירות חדשות למכירה

כתיבת תגובה

תפריט נגישות