קורס אילוף גורים – מה האופציות, ואיך עושים את זה לבד

-למה קורס אילוף גורים חשוב? מה האפשרויות שעומדות בפניכם כדי לאלף גור חדש? ואיך תוכלו לעשות את זה בעצמכם? העקרונות הבסיסיים וטיפים למאלפי גורים מתחילים בפנים.

-האם חייב לקחת גור חדש לקורס אילוף גורים? האם הבעלים של הגור יכול לאלף אותו בעצמו? מה ההשלכות של העדר אילוף גורים? ואיך אפשר לעשות את זה לבד? כל התשובות בכתבה.

 

אילוף גורים מעניק לגור שלכם חיים נוחים, בטוחים, והכי חשוב, מאושרים. לגור מאומן היטב יש הזדמנות להיות לצידכם במגוון של סביבות ופעילויות. יש לו גם את הביטחון העצמי והמיומנויות החברתיות לקיים אינטראקציה עם אנשים וכלבים אחרים בצורה בטוחה. באפשרותכם לרשום את כלבכם לקורס אילוף גורים או לעשות את זה בעצמכם. בכל אחד מהמקרים, אתם תצטרכו לקחת חלק פעיל.

קורס אילוף גורים ביחד או לבד?

כל בעל גור חולם על אותו גור שמתנהג היטב, אבל המציאות היא שנדרש לאלף גורים, בדיוק כמו שצריך לחנך ילד וללמדו מה מותר, מה אסור, מה מקובל ומה לא.

לשמחתכם, אילוף גורים קל יותר מחינוך ילדים, ובעזרת תרגול עקבי וסבלנות, אתם יכולים לעשות את זה לבד. חוששים? באפשרותכם לעשות את זה יחד עם מאלף מקצועי ולרשום את כלבכם לקורס אילוף גורים. אפשרות נוספת היא, להירשם לקורס אינטרנטי, שילמד אתכם איך לעשות זאת.

למה הרבה מתייאשים בדרך?

בעלי גורים רבים מתייאשים בשלב מוקדם של אילוף הכלב, וחלקם אף פעם לא רושמים את הגור שלהם לקורס אילוף גורים מקצועי מלכתחילה. התוצאה, למרבה הצער, במקרים מסוימים, מסתיימת אותו הדבר – הגורים גדלים עם בעיות התנהגות לא מבוקרות. כלב בוגר שלא עבר אילוף גורים משאירה רבים מהכלבים בסיכון למצוא את עצמם במקלט.

למה אסור לוותר על אילוף גורים, ועד כמה זה חשוב?

  • בניית תקשורת ואמון

אילוף גורים עוזר לבסס קו תקשורת בינכם לבין הגור שלכם, מכיוון שהוא נותן לכם את הכלים לבקש מהגור שלכם לבצע את ההתנהגות הרצויה וללמד את הגור שלכם כיצד להגיב נכון. במהלך מפגשי אילוף גורים, הגור שלכם לומד לראות אתכם כמנהיגים שלו ומתחיל לסמוך ולכבד את ההדרכה שלכם.

התנהגויות לא מנוהלות, כמו משיכת רצועה למשל, שנותרו ללא הדרכה מתאימה, מתקבעות בהכרח והולכות ומחמירות. כלב בוגר לא מאולף יכול להפגין בעיות התנהגות פשוט כי מעולם לא הראו לו מה הדבר הנכון לעשות. גורים לא מבינים באופן אינסטינקטיבי מה אנחנו רוצים מהם או איך לחיות בעולמנו, אבל הם יכולים ללמוד איך, ובדרך הנכונה, הם יכולים לשגשג!

  • הקניית כישורי חיים

אילוף גורים מקנה מיומנויות חיוניות לחיים, באמצעותן הם יכולים להרגיש בטוחים כשהם נשארים לבד בבית או בזמן מפגש עם כלבים ואנשים אחרים. הגבולות שמוצבים במסגרת האימונים מלמדים את הגור על כללי התנהגות בסיטואציות שונות, ויקלו על הקניית נימוסים כלליים בכל תחומי החיים של הגור.

  • הקלה על המתח

אילוף גורים יכול לסייע במקרים בהם הגור סובל מחרדת פרידה, התנהגויות הרסניות או תוקפנות מכל סוג. בין אם הגור נלחץ מאנשים או שהוא מתקשה להיות בסביבה חדשה, אימון יכול לסייע רבות ולשנות את התמונה לגמרי.

  • שמירה על הגור בטוח ומוגן

בטיחות הגור היא הדבר החשוב ביותר. קורס אילוף גורים דיגיטלי באונליין מספק לו את הכישורים החשובים, כך שעל ידי מתן פקודה יעילה תוכלו לשלוט במצבים ובסביבות שונות, לדוגמה, כשהוא ללא רצועה ואתם פוקדים על לבוא ברחוב סואן.

עקרונות בסיס באילוף גורים

כדי ללמד גור בצורה הטובה ביותר, עליכם להבין כיצד הוא לומד ומהן שלבי ציר הזמן לאילוף גורים בסיסי, להמשך קריאה בנושא זה לחצו כאן. רוב הלמידה, גם עם בני אדם, מבוססת על זיהוי דפוסים והעתקת פעולות המורה. כלבים לומדים הכי טוב כשאתם פונים לחוש הראייה והריח שלהם.

יש להשתמש בחיזוק חיובי כדי לתגמל את הגור כשהוא עושה מה שאתם רוצים, כך הוא לומד להגיב לפקודות מסוימות בציפייה לקבל שבחים על כך. בין אם זה שבחים, הצעצוע או הפינוק האהובים עליו, ניתן להשתמש בכולם כדי לספר לגור שלכם שהוא מסתדר היטב.

מציאת הפינוקים האהובים עליו עשויה לדרוש עבודת בילוש, לכן כדאי להכיר את המזג והטעמים של הגור החדש שלכם לפני שתתחילו בתהליך. הדרך הפשוטה ביותר היא להציג בפניו כמה פינוקים ידידותיים ולראות מה הוא אוהב.

טיפים נוספים שיגרמו לגור שלכם ללמוד דברים חדשים

  • צרו שיגרה – כמו חיות רבות, לכלבים, ולגורים בפרט, אין תחושת זמן מתוחכמת כמונו. עם זאת, הם יכולים לזהות שגרה ולשנן מצבים שבהם מצפים מהם התנהגויות מסוימות. התחילו את האימונים בשעה קבועה מידי יום. זה יעזור לכם לתזמן את האימונים, וייצור את הגור ציפייה והרגל.
  • אמנו אותו במקום שאין בו הסחות דעת. חדר שקט הרחק מחלונות וריחות חזקים יספיק.
  • התאמנו במפגשים קצרים וקבועים כדי שהוא לא יתעייף.
  • היו סבלניים, הגור לא יקלוט דברים באופן מיידי.
  • סיימו מפגשים עם טריק שהגור שלכם כן יודע, כך שהאימונים יסתיימו  בנימה חיובית עבורכם ועבורו.
  • עשו את זה כיף לשניכם, כך גם תמשיכו בשגרת האימונים וגם תהנו מהתהליך.
  • הימנעו מענישה – אל תענישו את הגור, זה רק ייצור אצלו אגרסיה או חרדה. תוכלו למשוך את תשומת הלב שלו כשהוא לא מתנהג כמצופה, ולאחר מכן להסיט את המבט או להתעלם ממנו כדי להראות לו שההתנהגות הזו לא תקבל מכם יחס חיובי.
  • הכירו את הגבולות שלו – זכרו, זה רק גור קטן, שרוצה לרצות אתכם, אך מוגבל ביכולותיו, לפחות לעת עתה. התחילו באתגרים קטנים ובביסוס מיומנויות בסיסיות. ככל שתתמידו וככל שהוא יגדל, כך ההצלחה תגיע וגם האימונים יוכלו להיות ארוכים ומורכבים יותר.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות