שמינית מהמועסקים מאמינים שהופעה חיצונית משפיעה על הקריירה שלהם

וכאשר מדובר בקעקועים, הם עלולים לעקב את ההתקדמות. מחקר שבוצע בבריטניה בחן את הסוגיה

 

13.1% מהעובדים סבורים שהופעתם החיצונית מגבילה את הקריירה שלהם, כך מראה מחקר שביצע אתר התעסוקה הבריטי CV Library. גם אנו בפורטל בחנו סוגיה זו בעבר, את הממצאים תוכלו למצוא פה: מנהלי משאבי אנוש מתייחסים לסוגיית מועמדים לעבודה עם קעקועים.

המחקר מגלה ש-13.7% מבעלי המקצוע בבריטניה זכו לקבל עצה ממנהליהם שאמרו להם שהופעתם החיצונית אינה מקובלת במקום העבודה. מבין אלה שביטאו את סגנונן האישי בעבודה, 17% הודו שחשו חוסר נוחות. כמעט 60% מהמועסקים סבורים שכמות קיצונית של פירסינגים וקעקועים מאטה את התקדמות הקריירה. אולם ביניהם, כמעט 40% הודו שלהם עצמם יש פירסינגים או קעקועים, מה שמעיד על כך שהמועסקים ערים לכך שהחלטות הסגנון שלהם עלולות להפריע להצלחתם בעבודה.

עורך דין גירושין

במחקר נמצא גם שלכמעט מחצית (47.5%) מאנשי המקצוע בבריטניה יש קעקועים שניתן לראות בקלות, ל-31.7% יש פירסינגים (לא כולל ניקובי עגילים בתנוכי האוזניים), ול-446% מהגברים יש מה שמכונה "שיער פנים מעוצב".

לי ביגינס, מייסד ומנכ"ל ב-CV-Library, אמר ל-HR Magazine שבעוד הצגת קעקועים הופכת לנפוצה יותר, בעבודה היא נחשבת עדיין לבלתי ראויה. "בריטניה הייתה עדה לעלייה ניכרת בעידוד לביטוי אישי ב-10 השנים האחרונות ובאופן טבעי זה הגדיל את מספר האנשים שבוחרים להתקעקע. למעשה, לאחד מחמישה בריטים יש קעקוע," אמר ביגינס. "על כל פנים, בעוד שהגישה הכללית לקעקועים ואמנות גוך הפכה ניטרלית יותר, זה לא המצב שכאשר מדובר בסביבה מקצועית, והמחקר שלנו מציע שקעקועים עדיין נותרים כטאבו במקום העבודה.

קוד לבוש מפחית בלבול

באופן מפתיע, 64.2% מהמועסקים סבורים שמועסקים צריכים למסד קוד לבוש נוקשה שיחייב את כל סגל העובדים. 34.5% אינם סבורים שיש צורך בביטוי סגנון אישי במקום העבודה.

ביגינס אמר שעל המעסיקים לחשוב האם לקוד לבוש מתון במשרד יש השפעה שלילית. "כאשר זה נוגע להופעה במקום העבודה, אין פתרון מסוג  'מידה אחת שמתאימה לכולם'. לעתים קרובות זה תלוי במגזר שבו פועל העסק והאם הם פוגשים או לא פוגשים לקוחות. עבור אלה שכן, לעתים קרובות קוד לבוש מקצועי יותר עדיף על מנת לשמור על אחידות בכל חלקי המותג." ביגינס הוסיף שכך או אחרת, ללא קשר לתעשייה, דחיפה לקוד לבוש עשויה להבהיר בלבול שקשור למה מקובל ומה לא מקובל במקום העבודה.

גם מהצד השני יש להופעה חיצונית השפעה רבה. מחקר של אוניברסיטת דיוק מצא כי גם עובדים נוטים להעריך מנהלים ע"פ ההופעה החיצונית שלהם, לממצאי המחקר ראו: הקשר בין הופעה חיצונית להערכת מנהלים ע"י עובדים.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות