תדאגו להורים שלכם – דיור מוגן

מהן היתרונות בדיור מוגן? איך נראים החדרים בדיור מוגן? מהן הפעילויות וחיי היום יום? הרבה שאלות עולות אצל ילדים שרוצים לדאוג לחיים איכותיים וטובים יותר להורים שלהם, ואיתן גם הרבה פחדים.

לכן חשוב לדעת מה באמת קורה בדיור מוגן איכותי, ועל מה חשוב לתת את הדגש.

דיור מוגן

אז מהן היתרונות בדיור מוגן?

אחד היתרונות הבולטים בדיור מוגן איכותי הוא סל בריאות. בדיור מוגן טוב מציעים גם סל בריאות מעולה. כאשר אתם בוחרים להורים שלכם דיור מוגן, בחרו כזה עם סל בריאות טוב.

סל הבריאות עליו להקנות מרפאה העומדת לרשות הדיירים שבעה ימים בשבוע, רופא ואחות מיומנים, הדרכות בתחום המניעה ושיפור הבריאות של הדיירים, אבחון בעיות ומחלות, בדיקות דם מתן מרשמים והפניות.

חיי חברה משגשגים

חיי חברה הם עוד יתרון משמעותי שיש לשים עליו את הדגש בבחירת דיור מוגן להורים. חיי חברה בגיל השלישי הם חלק בלתי נפרד מהמעבר לדיור מוגן והוא גם סיבה בלתי נפרדת למעבר למסגרת מסוג זה.

אנשים רבים בגיל הזהב מוצאים עצמם בודדים ומחפשים את החברה והמסגרת, והצורך בפעילות מסודרת ויום יומית חייבת להיות חלק מההחלטה שלכם ושל ההורים שלכם.

סיוע נפשי מקצועי

סיוע נפשי בדיור מוגן מהווה יתרון עצום במגורים ובמעבר למסגרת. הורים רבים מוצאים עצמם מתוסכלים בתהליך ההזדקנות: הם מפוחדים, בודדים, מתמודדים עם בעיות בריאות ותהיות לגבי העתיד, ולכן הימצאות של פסיכולוג בשטח שיכול לסייע להתמודדות עם משברים – היא חלק בלתי נפרד מהתהליך.

אז מה מקבלים בדיור מוגן איכותי?

דירות פרטיות ושמירה על פרטיות הדיירים

חשוב שכאשר אתם מקבלים החלטה עם ההורים למעבר לדיור מוגן, להסביר להם כי דיור מוגן הוא קומפלקס דירות לכל דבר. הסבירו להם כי לא מדובר בפנימייה או בית חולים חס וחלילה, אלא בבית דירות יוקרתי בו לכל דייר דירה פרטית, עם כניסה משלו, דלת עם מנעול, תיבת דואר, שירותים פרטיים, לובי, ועוד. השמירה על הפרטיות חשובה מאד לדיירים.

פעילויות וחוגים

חיי חברה הם חלק בלתי נפרד בדיור מוגן. במקום איכותי לדיירים מגוון פעילויות המוצעות להם בכל יום: שיעורי יוגה, חדר כושר, משחקי חברה, חוגים, שיעורי העשרה ועוד. הפעילויות הן דרך נפלאה להעשיר את הידע הכללי, את עולם התוכן ולהכיר אנשים חדשים.

מקום מטופח ונעים

בבחירת דיור מוגן יש לשים דגש כי המקום בו אתם בוחרים מטופח ונעים. בדקו כי יש מקומות ישיבה בחוץ, כי קיימת שמירה על ניקיון, כי ישנן גינות נוי, ספסלים, ומנקים. איך שאתם תרגישו במקום ככה ירגישו הוריכם.

 

 

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות