תכנון מס – טיפים חשובים שכדאי לדעת

תשלום מיסים נחשב לחובה אזרחית של כל אחד ואחת מאתנו כאן בישראל – הוא נועד להבטיח את ערך השוויון הדמוקרטי ואת רווחת כלל תושבי המדינה, אולם גם באותה נשימה עלול להותיר אותנו עם פחות נכסים וכסף בבנק.

על מנת שנוכל להסדיר את תשלום המיסים המוטל עלינו בצורה מושכלת ונבונה יותר, מומלץ לפנות ולהסתייע בשירותיהם של עורך דין המתמחה במסים וכן גם רואה חשבון אשר יוכלו לסייע לנו בכל הנוגע לתכנון מס מותאם. תכנון תשלום המיסים שלנו יכול לסייע לנו לקבל הקלות שונות בתשלום המיסים וגם אפשרות לשלם סכומים נמוכים יותר מדי שנה. חשוב לומר כי תכנון שכזה מעוגן בחוק ומומלץ מאוד לכל מי מאתנו שיש לו משכורות גבוהה ו/או רווחים רבים. התכנון למעשה כולל בקשת הקלות על התשלום לפי חוק, למשל בגין נכות או בגין מצב משפחתי כמו למשל אם חד הורית וכו'.

למה חשוב לבצע תכנון מס?

למה בעצם חשוב לבצע תכנון מס לרווחים ולמשכורת שלנו? על ידי כך שנתכנן את תשלום המיסים שלנו נוכל לחסוך לעצמנו כסף רב. כל אחד חייב לשלם מיסים, אבל למעשה על ידי תכנון נכון של התשלום שלהם אנחנו יכולים לחסוך לעצמנו הרבה מאמץ והרבה מהרכוש שלנו. כך למשל באמצעות חשבון בנק בחו"ל אנחנו יכולים לחסוך כסף רב על תשלום מיסים בארץ; אנחנו יכולים גם לחסוך לעצמנו כסף על ידי תשלום לתרומות או על ידי הקטנת המשכורת החודשית שלנו. לעיתים שווה להשתכר פחות ולשלם פחות מיסים כי אז אנחנו למעשה נשארים עם יותר כסף בחשבון הבנק שלנו.

מה תכנון מס בינלאומי?

תכנון מס כולל גם את המיסוי הבינלאומי – תכנון בינלאומי של תשלום המס שלנו כולל תיאום בין תשלום המיסים בארץ וגם במדינות אחרות בהם יש לנו חשבונות בבנקים או עסקים. כאשר למשל העסק שלנו הוא עסק בינלאומי אנחנו לא חייבים לשלם גם מס בארץ וגם בחוץ לארץ – אנחנו יכולים לעיתים לא לשלם מיסים בארץ פשוט כי העסק לא פועל בה.

לסיכום, ניתן לומר שכדאי לנו לתכנן את תשלום המיסים שלנו ויפה שעה אחת קודם. תכנון זה יסייע לנו לחסוך כספים רבים וליהנות מחשבון בנק גבוהה יותר. התכנון של תשלום המיסים איננו דומה לאי תשלום מס אלא להפך; הוא מאפשר לנו מצד אחד לקיים את החוק במלוא ולשלם את המס ומצד שני לשמור על האינטרסים האישיים שלנו ועל הכסף האישי שלנו שצברנו במהלך עבודה קשה.

<<  למידע נוסף, טיפים והמלצות שכדאי לדעת בנושא תכנון מס, לחצו כאן.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות