חשיבות רואה החשבון בפתיחת עוסק פטור

ההתנהלות השוטפת של העוסק הפטור היא פשוטה בהרבה מהתנהלות של עוסק מורשה, אין בכך כל ספק, אך אין זה אומר שעוסק פטור לא זקוק לשירותיו של רואה החשבון. במיוחד בשלבי פתיחת העסק רצוי להיות מלווה על ידי בעל המקצוע שיסייע להימנע מטעויות, לעיתים טעויות שיכולות להיות גורליות עבור מי שפותח את העסק. אז מה כדאי לדעת, מהם היתרונות של רואה שהחשבון בפתיחת התיק ואיך כל זה קשור לניהול נכון של העסק? כדאי להמשיך לקרוא.

מדוע חשוב לעוסק פטור להסתייע עם רואה חשבון

בשלב הראשון של פתיחת עוסק פטור יש משמעות רבה לליווי מקצועי של רואה החשבון. יש צורך להצהיר מול הרשויות על ההכנסות הצפויות, כנגזרת מכך גם בוחרים את המקדמות לתשלום ויש לעשות מהלך זה בתבונה. לאחר פתיחת התיק רואה החשבון יעדכן את הרשויות על המקדמות, על אישור ניכוי מס במקור במידת הצורך, על אישור ניהול ספרים, על פטורים במידה ואלה מגיעים לעסק. רואה החשבון יסייע להקטין תשלומי מיסים ולהגדיל עד כמה שניתן את החיסכון. רואה החשבון יבצע תכנון מס, יבצע דיווחים והצהרות במועדים המתאימים וייצג את העסק בפני הרשויות בעת הצורך, הוא גם יבחן את כדאיות העסק לפתוח קרן השתלמות המעניקה ניכוי מס.

יתרונות העבודה עם רואה חשבון

העבודה עם רואה החשבון מורידה מהראש של בעל העסק את הניהול הכספי. כל נושא הדוחות, המקדמות, ההתנהלות מול מס הכנסה וביטוח לאומי – הכול עובר למגרש של רואה החשבון, כמו גם הדוח השנתי אותו מגישים. העניין נהיה סבך וחשוב כפליים כאשר עולה צורך לפתוח עוסק מורשה, או כאשר יש צורך לבצע תיאום עם עבודות נוספות או עם עסק של בן או בת הזוג. כדאי גם לדעת – כל טעות יכולה לעלות ביוקר בכל מה שנוגע לעסקים, וגם כאשר מדובר על עוסק פטור.

להתייחס לניהול נכון מול הרשויות כאשר עובדים עם רואה חשבון

מי שמעוניין לפתוח עוסק פטור יוכל לעשות זאת באמצעות האתר המקוון של רשות המיסים. קודם יש לפתוח תיק במע"מ, שם יש להצהיר על גובה ההכנסה הצפויה. יש לשים לב – ההצהרה תבסס את גובה המקדמות הראשוניות בעסק, על סמך הצהרה זו יקבעו המקדמות ויש להגיש סכום ריאלי ואף נמוך מזה הצפוי כדי לא להתמודד מיד בהתחלה עם הוצאות גבוהות. לאחר הגשת הדוח השנתי הראשון יבוצע חישוב מדויק על סמך הכנסות האמת מאותה השנה, ואז יקבעו מקדמות בהתאם להן, ובמידת הצורך יהיה החזר כספי או תוספת תשלום, וזאת בהתבסס על נתוני הדוח שהוגש.

כאשר מגישים את הבקשה המקוונת, יש למלא טופס 821 ואליו יש לצרף מסמכים נוספים והם – צ'ק מבוטל או אישור ניהול חשבון, צילום של תעודת הזהות כולל ספח, במידה ויש חוזה שכירות ולמעוניינים ניתן להגיש גם תעודה המעידה על הכשרה מקצועית בתחום. בסיום שני התהליכים הללו יש לגשת לפתוח תיק גם בביטוח הלאומי, ושוב, גם במקרה הזה יש לדווח ולהצהיר על הכנסות ריאליות ולא להפריז בסכום גבוה שיגרור מקדמות גבוהות שיקשו על ההתנהלות בתקופת העסק הראשונית.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות